গতকাল বিদেশ মন্ত্রী ডক্টর এস জয়শঙ্কর মস্কোতে রাশিয়ার প্রেসিডেন্ট ভ্লাদিমির পুতিনের সঙ্গে এক বৈঠকে মিলিত হন । ইউক্রেন যুদ্ধ ও গাজা সংঘাতের আবহে এই বৈঠকের গুরুত্ব যে অপরিসীম তা বলাই বাহুল্য।বৈঠকে রাশিয়ার প্রেসিডেন্ট ভ্লাদিমির পুতিন বলেন- ভারতের সঙ্গে আমাদের বাণিজ্য এর এটা দ্বিতীয় বছর এবং এই প্রক্রিয়া আত্মবিশ্বাসী গতিতে বাড়ছে। গত বছরের তুলনায় এ বছর প্রবৃদ্ধির হারও বেশি ছিল। আমরা উচ্চ-প্রযুক্তির ক্ষেত্রেও একসঙ্গে কাজ করছি। এটা জেনে আমরা খুবই আনন্দিত যে বিশ্বের বর্তমান অস্থিরতা সত্ত্বেও এশিয়া, ভারত এবং ভারতীয় জনগণের সাথে আমাদের ঐতিহ্যবাহী বন্ধুদের সম্পর্ক ক্রমাগত বৃদ্ধি পাচ্ছে।

During the meeting, Russian President Vladimir Putin said "Our trade is growing for the second year running and at a confident pace. This year, the growth rates were even higher than last year. We are working together in high-tech areas, and we are very pleased to note that…

(SocialLY brings you all the latest breaking news, viral trends and information from social media world, including Twitter, Instagram and Youtube. The above post is embeded directly from the user's social media account and LatestLY Staff may not have modified or edited the content body. The views and facts appearing in the social media post do not reflect the opinions of LatestLY, also LatestLY does not assume any responsibility or liability for the same.)